Turnul Bisericii Evanghelice din Sibiu!



A trecut ceva vreme de cand nu am mai scris aici. Se intampla, cum ar spune cineva... Dar nu, nu am stat degeaba. Am umblat iar hai-hui prin tara, asa ca m-am intors cu povesti noi. Nu ma intrebati de ce, dar iar am sa scriu despre Sibiu. S-a lipit atat de tare orasul asta de sufletul meu ca fara sa-mi programez, am ajuns acolo de patru ori intr-o luna.

Asadar, Sibiu: poarta catre trecut! Daca ajungi aici trebuie neaparat sa-ti iei inima in dinti si sa urci in Turnul Bisericii Evanghelice! Pe langa panorama asupra orasului, absolut de vis vei constata cu uimire ca acest turn este cel mai inalt din Transilvania: 73,34m!
Da, te apuca ameteala pe masura ce urci cele sapte nivele ale sale, pe scari cand spiralate, cand metalice! Totul e sa-ti infrangi teama si... sa nu te uiti in jos! Odata ajuns in varf, trecand de cele doua clopote imense (a caror linie melodica este superba ascultata atat de jos, din curtea bisericii cat si de langa ele... cu toate ca nu e chiar recomandat pentru timpane!!!) vei putea descoperi cele patru turnulete, semn ca orasul avea drept de condamnare la moarte.
Asadar, orasul arata cu totul altfel de sus. Este o feerie de culori, care mai de care mai imbietoare. Sibiul vazut de la inaltime arata ca modelele tematice ale unora dintre costumele noastre populare. Coincidenta sau nu, uitati-va la poze si regasiti-le pe acoperisuri!
Apoi, mai sunt cladirile acelea imense, dar care nu pot concura in inaltime cu acest turn! Catedrala Catolica, cea Ortodoxa, Turnul cu ceas, toata parca privesc in zare, pana hat departe, strajuind hotarele orasului!

Turnul impune o stare cu totul aparte celor ce il viziteaza! Te face sa soptesti, de parca peretii lui ar avea urechi pentru orice poveste! Treapta cu treapta insa, descoperi insa legendele sale si, parca fara sa vrei te traspui in vremuri medievale, printre printese cu rochii uluitoare si cavaleri plini de curaj!
Nu-ti lasa loc sa te gandesti la altceva. Te lasa sa respiri un aer incarcat de istorie, sa admiri porumbeii ce si-au facut cuiburi departe de ochii lumii, si iti aminteste fara sa vrei, de libertate! Acolo, atat de sus incat mai ai doar o treapta pana la nori realizezi ce inseamna libertatea! E unul din locurile acela speciale, pe care, macar o data in viata trebuie sa le bati, treapta cu treapta pentru o lectie de istorie adevarata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu