Despre vise și credite!

Rețeta unui “aluat” reușit!

Mulți dintre voi știți cât urăsc eu creditele. Ei bine, haideți să vă povestesc cum am ajuns să fac eu unul și să fiu și în culmea fericirii pentru asta.

Cu siguranță ați auzit despre proiectul meu, "Eu și Endometrioza". Este un concept ambițios, dedicat pacientelor care suferă de endometrioză de la noi din țară (peste 500.000 deja diagnosticate) proiect care ajută din plin la conștientizarea acestei afecțiuni atât în rândul publicului larg dar și în rândurile medicilor care sunt mai puțin familiarizați cu ea. M-am ambiționat să fac și grupuri de suport, atât online cât și reale, întâlniri față în față cu pacientele și diverși medici specialiști care să le ajute să managerieze mai bine traiul cu endometrioză. 

Fac asta de ceva timp și încă, foarte bine. Când m-am apucat de proiectul "Eu și Endometrioza" nu aveam decât multă voință. Astăzi am de partea mea atât medici cât și paciente care au pus umărul la această conștientizare. Conduc acest business (deși sună cam ciudat îi pot spune așa atâta vreme cât îmi ocupă majoritatea timpului și cât ofer, totodată, servicii publicului țintă) de ceva vreme dar am tot simțit că trebuie să trec la un alt nivel, într-o altă etapă, iar pentru asta aș avea nevoie de mai mulți bani pe care să îi investesc într-un aparat RMN care să poată diagnostica endometrioza după protocoale specifice. 

Din donațiile și sponsorizările pe care le-am strâns pe asociație am o parte din sumă însă, pentru o astfel de investiție aș avea nevoie de un ajutor financiar care să îmi permită să pot ajuta la rândul meu, cât mai multe paciente cu endometrioză din zona Dobrogea. Astfel de echipamente nu se găsesc momentan la noi în țară decât în trei mari orașe: București, Cluj Napoca și Timișoara! Vă imaginați ce chin pe săracele fete să bată toată țara în lung și lat doar pentru a face un RMN cu protocol de endometrioză!

Și, uite așa, am început eu să prospectez piața împreună cu un broker și să mă informez cum pot obține un împrumut pentru investiții. Ce-i drept, nu știam mai nimic așa că brokerul pe care l-am ales, un tip tare școlit și bine informat, care nu percepe comisioane de la clienți, mi-a expus toate ofertele de creditare, mi-a făcut chiar și un scoring preliminar ca să văd exact unde mă situez cu business-ul meu, mi-a depus dosarul la bancă, a negociat în numele meu termenii de creditare ba, mai mult, a mers cu mine acolo în ziua în care am semnat contractul de creditare! Să nu-mi vină să cred, nu alta, eu care știți cât sunt de speriată de bănci și credite, ei bine iată că omul acesta a reușit să mă liniștească complet pentru că se vedea de la o poștă că era centrat pe nevoile mele și nu încerca să racoleze clienți pentru bancă ba, mai mult, mi-a răspuns mereu cu calm și bine informat la tonele de întrebări pe care i le-am pus pe parcursul întocmirii dosarului.

Dar să vă spun cum am ajuns să aleg împreună cu el soluția perfectă pentru proiectul meu dedicat pacientelor cu endometrioză! 

Pe asociația pe care am înființat-o pentru a le ajuta este extrem de greu, dacă nu chiar imposibil să obțin un credit bancar, având în vedere faptul că un ONG nu are indicator de profit. În cazul acesta a trebuit să găsesc o alternativă prin care să pot continua conștientizarea endometriozei cu ajutorul ONG-ului meu.

Pe lângă asociație, activitatea mea de bază este de a oferi servicii de PR și publicitate, pentru care am o companie ocupă de așa ceva (fapt care m-a ajutat până acum să scot toate materialele de conștientizare a endometriozei, de la flyere până la reviste, bannere și mash-uri stradale). Profitul acestei companii pe care o conduc deja de mai bine de cinci ani a fost anul trecut de 750.000 de lei. La câte firme de publicitate au apărut în ultima vreme ca ciupercile după ploaie, eu cu cei cinci angajați ai mei am tot stagnat în jurul acestui profit anual și de vreo doi ani ne tot învârtim în jurul clienților pe care îi targetează și concurența mea. În zona Dobrogea există și clienți mari care au nevoie de serviciile mele dar un astfel de segment se adresează de regulă unor companii mai mari decât a mea, care au linii de producție și tipografii proprii. 

Drept urmare, ca să îmi cresc cumva și afacerea pe compania de publicitate și, totodată, să ajut și asociația, m-am gândit să obțin un credit pe această firmă, să achiziționez aparatul RMN iar din taxele percepute pentru investigațiile imagistice să returnez creditul și ce îmi rămâne să fie bănuți donați asociației. Zis și făcut!

Brokerul cu pricina mi-a prezentat trei soluții de creditare: creditul pentru investiții (care, fie vorba între noi îmi făcea tare mult cu ochiul), creditul pentru capitalul de lucru și overdraftul și linia de credit.

Evident că la început mă uitam lung la toate trei, până a început să mi le explice pe fiecare în parte. Și pentru că știam deja că AVBS este o companie care vine în sprijinul IMM-urilor și PFA-urilor cu cifre de afaceri anuale mai mici sau egale cu 500.000 de euro (pfuai ce de bani, vă imaginați câte aș putea face cu ei pentru ajutorul pacientelor cu endometrioză?) am ales împreună cu brokerul creditul overdraft. 

Să știți că în cazul acesta poți accesa o sumă de până la 25% din cifra ta de afaceri aferentă bilanțului anului trecut, cu garanție. Există posibilitatea să accesezi suma asta și fără garanție, numai că banii sunt mai puțini (doar 10% din cifra de afaceri). În cazul creditului oferit cu garanție, limita maximă de creditare poate ajunge și până la 25.000 de euro pe care îi poți rambursa într-un an de zile, ba chiar poți și reînnoi creditul!

Partea interesantă știți care e? Pe lângă faptul că această linie de finanțare se poate obține foarte ușor și poate fi utilizată pentru finanțarea activității curente, suma acordată și neutilizată prin overdraft este 0 (zero)!!! Astfel, plățile mele se fluidizează iar faptul că nu plătesc comision de neutilizare (de parcă s-ar întâmpla minunea să nu folosesc și ultimul leuț, auzi!) mi se pare absolut fabulos! Ca să nu mai spun că dacă rulez fondurile prin contul deschis la bancă mi se diminuează valoarea creditului reducând suma datorată băncii pentru dobândă! Și, de parcă nu ar fi fost de ajuns (ai zice că citesc în cafea oamenii ăștia), în cazul overdraftului mi se întocmește și dosarul de creditare că parcă zici că au știut cât urăsc eu hârțogăraia!

Uite așa m-am trezit eu că fac credit pentru aparatul RMN! Cu ce mă diferențiez de potențialii mei concurenți? Păi care concurenți, în primul rând? Că tocmai ce spuneam cât suferă femeile astea că se bat pe trei centre mari și late în toată România? În plus, aparatul acesta face și alte feluri de RMN, deci voi putea aduna fonduri prețioase din aceste investigații imagistice, pe care să le investesc mai apoi tot în conștientizarea endometriozei! E mult de muncă să știți, iar lucrul acesta nu se întâmplă peste noapte, mai ales că nici în străinătate lumea nu s-a înghesuit până acum prea tare să-i afle cauzele și vreun leac definitiv. 

Deși poate părea un pic complicat, mai ales că iau un împrumut pentru întreprinderi mici și mijlocii pe firmă, iar banii obținuți mai apoi din investigațiile imagistice se vor împărți între ratele la bancă și alte materiale de informare asupra endometriozei să știți că mie mi s-a părut soluția cea mai la îndemână pentru mine, mai ales că, atunci când vrei să faci un bine și nu îți urmărești doar interesul tău exclusiv, parcă și universul pune umărul la treaba asta! Că altă explicație nu am și mă mir și astăzi cum am dat eu tocmai peste brokerul cel mai simpatic și mai bine informat din câți există în sistemul bancar!


Se pare că sloganul “Visează...obține cu AVBS” nu a fost doar o sintagmă de luat mințile și atras clienții! Pentru că, în cazul meu, visul de a ajuta pacientele cu endometrioză devine acum  realitate!

* Articol scris pentru Spring Super Blog 2017!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu